DAG NEGEN: Laarzen en koffers pakken.

Sienna en Blaf kijken toe
Grauwe lucht vanuit het raam. Wat een perfecte overgang naar het Hollandse weer dat mij nou doubt te wachten staat. Laat het maar lekker waaien en stormen, sneeuwen en regenen de komende maanden, ik kan nog heerlijk lang teren op een voor mij perfecte 10 dagen olijfpluk. 
Ik heb veel gezien, geproefd en vooral gister geroken. Veel inspiratie opgedaan voor de keuken en de komende diners bij Caro Kookt. Mijn koffer gepakt, de truffels verpakt en nog even lekker struinen door het mooie landschap.


Toen we vanmiddag voor een wandeling de schoenen aantrokken, begon het net te regenen. Eigenlijk was het niet echt koud of guur, gewoon een beetje nat en mistig. Het was herfst.




Om ons heen schoten de jagers er lustig op los. Ik verwachtte nog omver gelopen te worden door een roedel vluchtend wildzwijn, maar het waren enkel de jagers die ons op de terugweg naar huis begroetten. De honden lagen lekker verzorgd in hun warme bakken uit te rusten. Zelf zaten ze gezellig met elkaar te picknicken. Hoe kan het ook anders in dit eetland, met een groot kampvuur en overal potjes en pannetjes met pasta en een uitgebreide mee genomen lunch. 

"Ancora catturato cinghiale?"
Of wij wildzwijn hadden gevangen? Ik keek naar Tum Tum, mijn Jack Russel, die nu toch wel enigszins vermoeid en met haar weliswaar Italiaanse design tuigje, van deze buiten week nauwelijks meer de ene poot voor de ander kon zetten.
"No, non oggi, un altro tempo"
"Niet vandaag, de volgende keer weer"



Hier komt het recept van
PASTA CON LEMONE E PINOLI




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je voor je reactie. We kijken er zo snel mogelijk naar.